اثر روکش در لبخند هالیوودی

۵۹۵ بازديد
دندانپزشکی زیبایی
اصلاح طرح لبخند را می توان یکی از مواردی دانست که همگان به آن توجه ویژه ای دارند. باید بدانید که راه های بسیاری جهت زیبایی بخشیدن به صورت وجود دارد که یکی از این راه ها را می توان زیباتر کردن دندان ها دانست. بی شک تابحال شاهد لبخند زدن افراد با دندان های بد فرم بوده اید. دندان های زیبا سبب خواهند شد که قیافه شخص علاوه بر زیبایی، خوش فرم تر نیز شود. اما دندانپزشکی برای زیبایی چه اعمالی را انجام می دهد؟ دندانپزشکی موارد مختلفی را در نظر گرفته تا با استفاده از آنها بتوانید زیبایی چهره و دندان های خود را تضمین نمایید. اعمال زیبایی دندان به انواع مختلف دسته بندی می شود که برخی از آنها سبب تغییر اساسی در دندان ها شده و برخی از آنها با تغییر جزئی خواهند بود و انتخاب نوع آن بستگی به پزشک معالج و همچنین وضعیت دندان های شما خواهد داشت. بی شک دندان هایی که خراب شده باشند نیاز به ترمیم خواهند داشت و به سادگی نمی توان از کنارشان رد شد. دندانپزشکان متعددی در سطح هر شهر فعالیت می کنند اما از این میان باید بهترین و حرفه ای ترین دندانپزشک را انتخاب نمایید تا بتوانید بهترین نتیجه را شاهد باشید.
اصلاح طرح لبخند
ارتودنسی از روش هایی برای داشتن دندان هایی زیبا
ارتودنسی یکی از روش های معمولی برای بازگرداندن زیبایی دندان ها است که همه افراد می توانند از این روش برای داشتن دندان های زیبا و مرتب استفاده نمایند. تاثیر انجام ارتودنسی برای داشتن دندان هایی زیبا بدون شک غیر قابل انکار است. ارتودنسی علاوه بر اینکه باعث ایجاد دندان هایی زیبا می شود، همچنین در کنار آن باعث درمان بیماری های دهان و دندان همچون پوسیدگی دندان و بیماری های لثه می شود. همچنین دندان های نامرتب باعث جویدن سخت تر غذاها  شده و باعث می شود تا غذا لابلای این دندان ها جمع شود که با ارتودنسی و ردیف کردن دندان ها این مشکلات حل شده و حالت فک و صورت نیز تغییر پیدا می کند. ارتودنسی کاری زمان بر است و شما برای مرتب شدن دندان های خود باید فرصت کافی و لازم را داشته باشید.
برای انجام ارتودنسی براکت هایی که مانند نگین است بر روی دندان قرار می گیرند و سپس سیم هایی از این براکت ها رد می شوند. این سیم ها بر روی دندان ها فشار می آوردند تا دندان ها با این فشار جابجا شوند و در جای اصلی خود قرار گیرند. این سیم هر ماه توسط پزشک با توجه به فرم قرارگیری دندان و شل شدن آن تعویض می شود. با انجام ارتودنسی شما می توانید به راحتی غذا بخورید و به راحتی نخ دندان بکشید و مسواک بزنید. در حین انجام ارتودنسی باید دقت کنید که از گاز زدن و شکستن مواد سخت با دندان ها خودداری کنید زیرا باعث شکسته شدن براکت ها و سیم ها شده و از همه مهمتر باعث می شود تا به دندان ها فشار آید و دندان ها آنگونه که باید و شاید صاف و ردیف نخواهند شد. ارتودنسی باعث می شود تا شما دندان هایی زیبا  و مرتب داشته باشید و اعتماد به نفس خود را مجددا به دست آورید.
تاثیر ایمپلنت بر لبخند هالیوودی
تاثیر ایمپلنت بر داشتن لبخند هالیوودی:
یکی از مواردی که بسیار افراد را آزار می دهد از دست دندان به ویژه دندان های ابتدایی که در لبخند به طور کامل دیده می شوند. بدین منظور افراد می توانند از طریق روش ایمپلنت لبخند هالیوودی داشته باشند. در روش ایمپلنت پایه هایی از جنس فلز تیتانیوم مانند ریشه دندان ساخته می شود و در مکان مورد نظر توسط پزشک متخصص قرار داده می شود پس از گذشت چند ماه دندان ساخته شده بر روی آن پایه قرار می گیرد به گونه ای که فرد و دیگران متوجه طبیعی نبودن دندان نمی شوند. در واقع با گذشت زمان فلز تیتانیوم با سلول های اطراف پیوند می خورد و مانند ریشه دندان عمل می نماید.
لمینت دندان
لمینت
لمینت دندان یکی از روش ها برای زیباسازی دندانپزشکی زیبایی است که از ماده ای با ترکیب چند لایه نازک سرامیکی ساخته شده است و بر روی سطح جلوی دندان نصب می شود. لمینت دندان می تواند شکل، اندازه، رنگ و طول متفاوتی متناسب با دندان های شما داشته باشد و به صورت یک لایه چسبناک تولید می شود. برای انجام این روش دندانپزشکی زیبایی ضروری است تا از سالم بودن و مناسب بودن دندان با آزمایش هایی که انجام می دهد اطمینان حاصل کند وگرنه می تواند از سایر روش های دندانپزشکی زیبایی مانند ونیز کامپوزیت، ارتودنسی و سفید کردن استفاده نماید.
از مزیت های این شیوه درمانی می توان به:
• مقاومت بالا در برابر لکه و مواد مضر دندان با توجه به جنس لمینت
• سفید کردن انواع دندان ها که با این روش دندانپزشکی زیبایی می توان حتی تیره ترین دندان ها را نیز سفید جلوه داد.
• می توان برای مشکلاتی مانند دندان های کج با فواصل کم نیز از این روش دندانپزشکی زیبایی استفاده نمود.
روکش دندان
یکی دیگر از روش های دندانپزشکی زیبایی روکش دندان است که می تواند کاربردها و دلایل مختلفی داشته باشد. این درمان زیبایی مانند لمینت برای اصلاح رنگ و شکل دندان ها نیز به کار گرفته می شود. از کاربردهای دیگر این روش دندانپزشکی زیبایی می توان گفت:
  • حل مشکلات شدیدتر که نمی توان با لمینت به آنها پاسخ داد.
  • روکش دندان می تواند جایگزین قسمت رویی دندان شود که با توجه به جنسی که می تواند داشته باشد، طول عمری در حدود 8 تا 10 سال داشته باشد.
  • زیبایی قسمت رویی دندان های آسیب دیده
در روکش دندان، بخش های زیادی از دندان تراشیده می شود تا فضای مناسبی برای قرار گرفتن روکش دندان ایجاد شود. قبل از این کار برای اطمینان اکثر دندانپزشکان اقدام به عصب کشی دندان مورد نظر می کنند تا پس از قرار دادن روکش، دیگر دندان به طور کامل حفظ شود. امروزه برای جایگزین کردن دندان هایی که شکسته اند و ترک برداشته اند می توان از این روش درمانی استفاده نمود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.