چند نکته ارشمند در مورد اصلاح طرح لبخند

۷۴۳ بازديد

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

آیا اطلاعاتی در مورد دندانپزشکی زیبایی دارید؟ آیا می دانید دندانپزشکی زیبایی شامل چه اقدامات و فرایند هایی می باشد؟ از شما دعوت می کنیم که ما را تا پایان مقاله پیش روی خود همراهی کنید تا اطلاعات بسیار مفیدی را از این طریق به دست بیاورید. دندانپزشکی زیبایی به شاخه ای از رشته ی دندانپزشکی گفته می شود که آمیخته ای از علم و هنر بوده و باعث ایجاد زیبایی و سلامت در دندان ها و دهان افراد می شود. امروزه بسیاری از افراد جامعه در تمام کشورهای جهان به دنبال زیبا ساختن دندان ها و لبخند خود هستند تا از این طریق بتوانند توجه اطرافیان خود را به سوی خود جلب کنند از طرفی نیز بسیاری از دندانپزشکان زیبایی با انجام تبلیغات بسیار گسترده سعی بر آن دارند تا بهترین و بی نظیرترین خدمات را در این حوزه به بیماران خود ارائه داده و سهم خود را در زیبایی عموم افراد ایفا کنند. توجه داشته باشید که با بهره مندی از این شاخه ی دندانپزشکی می توانید به جذابیت و زیبایی بسیار خاص و بی نظیری دست پیدا کنید و یکی از جذاب ترین افراد در میان دوستان و نزدیکان خود به شمار بیایید.
دندانپزشکی زیبایی

تفاوت دندانپزشکی زیبایی با عمومی

یکی از مهمترین سوالاتی که در خصوص دندانپزشکی مذکور پرسیده می شود تفاوت آن با دندانپزشکی عمومی می باشد که در این خصوص می توان گفت، دندانپزشکی عمومی برای درمان های رایج از جمله جرم گیری، عصب کشی، کشیدن دندان و پر کردن دندان و در برخی مواقع برای عمل یا جراحی لثه ها و دندان های افراد به کار می رود که تمام متخصصان دندانپزشکی دوره های مختلف دندانپزشکی عمومی را سپری می کنند. این در حالی است که دندانپزشکی زیبایی فقط به دنبال زیباسازی بوده و با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و مواد به دنبال زیبایی دهان افراد می باشند. پیشرفت فناوری نیز در این مسیر کمک بسیار شایانی را برای پزشکان و بیماران داشته است به گونه ای که درمان ها به شکل موثر، سریع و با درد بسیار کمتری مواجه هستند. البته امروزه بسیاری از دندانپزشکان عمومی قدرت و توانایی انجام بسیاری از اقدامات دندانپزشکان زیبایی را دارند و دوره های مختلف را در این خصوص طی کرده اند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از اقداماتی که در دندانپزشکی زیبایی صورت می گیرد توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.
خدمات زیبایی دندان

بلیچینگ از جمله خدمات دندانپزشکی زیبایی

یکی دیگر از خدماتی که در دندانپزشکی زیبایی ارائه می شود را می توان بلیچینگ دانست که منظور از آن سفید کردن دندان ها می باشد. بی شک سفید بودن دندان ها سبب زیبایی بی نظیری خواهد شد و به همین دلیل میزان تقاضا برای آن بسیار بالاست. همچنین بلیچینگ می تواند تمامی لکه های دندان هایتان را نیز برطرف نموده و دندان هایی شفاف و صاف برایتان به ارمغان آورد. دلایل تغییر رنگ دندان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که برخی از این دلایل ممکن است ارثی و برخی از آنها بر اثر استفاده از دخانیات، سیگار و چای خواهد بود. بهترین عمل بلیچینگ زمانی صورت می پذیرد که دندانپزشک یک قالب از دندان های شما تهیه کرده و آزمایش های خود را بر روی آن انجام دهد. پس از آن پزشک پی خواهد برد که چه مقدار ماده سفید کننده برای دندان ها مورد نیاز خواهد بود. بلیچینگ را می توانید در خانه نیز انجام دهید که انجام این عمل در خانه حدود 2 الی 4 هفته زمان بر خواهد بود. جهت سپردن این کار به دندانپزشک نیز باید چند به به مطب مراجعه نمایید که تعداد جلسات بستگی به میزان تغییر رنگ دندان هایتان خواهد داشت.

ونیر از جمله خدمات دندانپزشکی زیبایی

یکی دیگر از خدماتی که در دندانپزشکی برای اصلاح طرح لبخند ارائه می شود را می توان ونیر دانست که این عمل به منظور از بین بردن ترک های روی دندان ها صورت می پذیرد. طی این عمل ماده ای به صورت بسیار نازک بر روی دندان ها کشیده می شود و توانایی رفع تمامی ترک ها و همچنین شکستگی را خواهد داشت. ونیر به دو جنس کامپوزیت وپرسلین در دسترس می باشد که در ابتدا مایع بوده و سپس به یک ماده جامد بسیار سخت تبدیل خواهد شد. ماده ونیر قدرت چسبیدن به دندان بسیار بالایی داشته و به همین دلیل در صنعت دندانپزشکی به وفور از آن استفاده می شود. دندانپزشک می تواند شکل دلخواه را به ماده بدهد و جهت ونیر کاری باید به یک دندانپزشک حرفه ای مراجعه نمایید. پس از اینکه ونیر بر روی دندان هایتان قرار داده شده آن را به وسیله اشعه مخصوص محکم می نمایند. ونیر لمینت و یا سرامیکی نوعی از ونیر ها هستند که این مواد حالتی پوسته ای دارند و جهت استفاده از آن چند جلسه باید به دندانپزشک مراجعه نمایید اما جهت استفاده از ونیر کامپوزیت یک جلسه کافی خواهد بود.
بلیچینگ

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند برای افزایش زیبایی در ظاهر دندان هایی که به علت
  • پوسیدگی و پریودنتیت
  • آسیب دیدن لثه ها
  • ضربه دیدن دندان ها
  • رشد نامنظم و نامرتب دندان ها
ظاهر زیبایی خود را از دست داده اند در قالب یک مجموعه از روش های درمانی از جمله کامپوزیت دندان، ارتودنسی، سفید کردن دندان، بلیچینگ دندان ها و روکش دندان به وجود آمده است. از روش های طبیعی برای این کار می توان به :
  • مسواک زدن
  • مراجعه به دندانپزشک
  • ترک سیگار
  • کاهش مصرف مواد غذایی مخرب ظاهر دندان ها مانند چای، قهوه و ...
  • کاهش مصرف مواد اسیدی
اشاره نمود.
اصلاح طرح لبخند

ارتودنسی دندان

روش درمان ارتودنسی دندان، در واقع برای
  • صاف کردن دندان ها
  • زیباتر کردن ظاهر و کارکرد دندان ها
می باشد که می تواند سبب سلامتی طولانی مدت دندان، لثه و فک شود. این درمان دوره درمانی طولانی دارد که برای وارد کردن کمی فشار در طول این دوره برای رسیدن دندان ها به یک حالت پایدار و همیشگی استفاده می شود. از جمله علل درمان دندان ها با ارتودنسی می توان گفت:
  • صاف نمودن دندان ها: ارتودنسی بهترین روش برای صاف و منظم نمودن دندان های ترک خورده و درهم است که آنها را به بهترین حالت خود برمی گرداند.
  • جلوگیری از خراب شدن دندان های دیگر: اگر دندان هایی که حالت منظم و صاف خود را از دست داده اند را به حال خود رها کنیم، این دندان ها به علت حالت بدی که دارند و فشاری که بر سایر دندان وارد می کنند، هم خودشان طول عمر کمتری دارند و هم سبب تخریب سایر دندان ها می شوند.
  • زیبایی دندان ها

از روش های درمانی در ارتودنسی

  • سیم کشی متحرک
  • سیم کشی دائم
  • سیم کشی اساسی
  • براکت های ثابت
  • سیم کشی مخفی
  • هدگیر
  • ارتودنسی سرامیکی
  • ارتودنسی زبانی
  • ارتودنسی اینویزیلاین

لبخند زیبا

ایمپلنت دندان

یکی از بهترین روش های درمانی برای افرادی است که دندان خود را از دست می دهند. در این روش دندان های مصنوعی با استفاده از یک ایمپلنت که یک استوانه ای تیتانیومی است در دهان قرار می گیرند. در واقع ایمپلنت نقش ریشه را دارد که در قسمت ریشه دندان متصل به استخوان قرار می گیرد و بر روی آن یک روکش مانند یک دندان گذاشته می شود. زمان لازم برای درمان دندان ها برای فک های پایین در حدود 3 ماه و برای دندان های فک بالا در حدود 5 ماه می باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.