معرفی چند نکته اساسی در سفید کردن دندان ها

۶۰۹ بازديد

تاثیر لبخند زیبا بر حفظ زیبایی ظاهری

لبخند یکی از اصلی ترین و مهمترین فاکتورهای موثر در زیبایی ظاهری می باشد. امروزه با توجه به اهمیت زیبایی و سلامت در جمعیت خانم ها و آقایان، روش های متفاوتی به منظور اصلاح طرح لبخند و زیباتر نمودن آن به عنوان یک فاکتور مهم در زیبایی ظاهری در نظر گرفته شده است. لمینت و ایمپلنت از جمله خدمات اصلی دندانپزشکی در حیطه زیبایی است و طرفداران بسیار زیادی دارد. متاسفانه یکی از مشکلات اصلی در استفاده از این روش های ترمیمی، هزینه های بسیار زیاد آنها است که متاسفانه تحت پوشش هیچ یک از بیمه های درمانی قرار نمی گیرند.

لمینت دندانی چیست و چگونه انجام می شود؟

لمینت دندانی چیست
لمینت دندانی، پوسته نازکی از جنس سرامیک است که به منظور قرار دادن در سطح جلویی دندان ها جهت زیبا سازی آنها در رنگ های مختلف نزدیک به رنگ های طبیعی دندان تهیه گردیده است. رنگ های تشکیل دهنده لمینت از مواد رنگ دندان است و با تغییر رنگ، شکل و اندازه دندان، منجر به زیبایی دندان های شما می گردد. لمینت فاصله زیاد بین دندانی، زردی و جرم گرفتگی های دندانی، پریدگی های دندانی، شکستگی های کوچک دندانی و بهم ریختگی های دندانی را برطرف نموده و زیبایی را به دندان های شما هدیه می نماید.
از جمله مزیت های قابل توجه لمینت، مقاومت در برابر رنگ پذیری با چای و مواد رنگ کننده طبیعی است و دغدغه های جرمگیری و تیرگی دندان را از شما سلب می نماید. هزینه های ترمیم زیبایی دندان از سوالات متداول متقاضیان لمینت است و باید در پاسخ به آنها گفت، هزینه ها متغیر می باشد و به عوامل بسیار زیادی وابسته است. از جمله عوامل تاثیرگذار در هزینه های ترمیم زیبایی دندان، می توان به جنس لمینت مورد استفاده، تعرفه های دندانپزشکی، جلسات مورد نیاز به منظور لمینت گذاری، تجربه و سابقه کاری دندانپزشک و کیفیت تجهیزات مورد استفاده توسط دندانپزشک اشاره نمود.
لمینت های مورد استفاده به منظور اصلاح لبخند در دو جنس سرامیکی و کامپوزیتی می باشند. لمینت های کامپوزیتی از جنس مواد ترمیم کننده دندانی هستند و لمینت های سرامیکی از جنس سرامیک می باشند و تهیه آن به چند روز تا چند هفته زمان نیاز دارد.

تفاوت دندانپزشکی زیبایی با عمومی
یکی از مهمترین سوالاتی که در خصوص دندانپزشکی مذکور پرسیده می شود تفاوت آن با دندانپزشکی عمومی می باشد که در این خصوص می توان گفت، دندانپزشکی عمومی برای درمان های رایج از جمله جرم گیری، عصب کشی، کشیدن دندان و پر کردن دندان و در برخی مواقع برای عمل یا جراحی لثه ها و دندان های افراد به کار می رود که تمام متخصصان دندانپزشکی دوره های مختلف دندانپزشکی عمومی را سپری می کنند. این در حالی است که دندانپزشکی زیبایی فقط به دنبال زیباسازی بوده و با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و مواد به دنبال زیبایی دهان افراد می باشند. پیشرفت فناوری نیز در این مسیر کمک بسیار شایانی را برای پزشکان و بیماران داشته است به گونه ای که درمان ها به شکل موثر، سریع و با درد بسیار کمتری مواجه هستند. البته امروزه بسیاری از دندانپزشکان عمومی قدرت و توانایی انجام بسیاری از اقدامات دندانپزشکان زیبایی را دارند و دوره های مختلف را در این خصوص طی کرده اند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از اقداماتی که در دندانپزشکی زیبایی صورت می گیرد توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

اقدامات صورت گرفته در دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشک زیبایی

همانطور که در بخش های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، دندانپزشکی زیبایی یکی از مهمترین شاخه های دندانپزشکی بوده که امروزه در کل جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. همچنین افزایش روز افزون تقاضا نیز برای زیبایی دندان ها نیز سهم بسیار زیادی را در گسترش و افزایش درمان های دندانپزشکی های زیبایی داشته است. شما نیز می توانید با کمک دندانپزشکان زیبایی اولین گام را برای داشتن یک لبخند شگفت انگیز بردارید. در نظر داشته باشید که یک لبخند بسیار زیبا و داشتن دندان های سفید و مرتب می تواند سهم فوق العاده ای را در زیبایی افراد داشته باشد که امروزه نیز بسیاری از افراد به دنبال این امر هستند. از مهمترین اقدامات صورت گرفته در دندانپزشکی زیبایی نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • طرح لبخند
  • ارتودنسی
  • سفید کردن دندان ها
  • ایمپلنت
  • باندینگ کامپوزیت
  • روکش دندان
  • افزایش طول تاج دندان
  • تغییر شکل لثه

توجه داشته باشید که افراد با توجه به نوع نیاز و علاقه خود یکی از موارد ذکر شده را انتخاب می کنند و به زیبایی خود می افزایند. شما نیز می توانید با یکی از بهترین و معتبرترین دندانپزشکان مشورت های لازم را در خصوص زیبایی دندان های خود داشته و یکی از اقدامات دندانپزشکی زیبایی را بر روی دندان های خود اعمال کنید.


اینله و اونله از جمله خدمات دندانپزشکی زیبایی

در دندانپزشکی زیبایی خدمات مختلفی ارائه می شود که یکی از این خدمات را می توان اینله و انله دانست که طی آن می توانید زیبایی ظاهری دندان های خود را تضمین نمایید. اینله و انله به معنای پرکردن غیر مستقیم نیز شناخته می شود و در آزمایشگاه ساخته می شود. اینله و انله زمانی بکار می روند که دندان هایتان به صورت خفیف پوسیده شده و یا اینکه امکان پرشدن به دلیل ساختار نامناسب ندارند. اینله هیچگونه ضرری نداشته و بدون آسیب به نوک دندان بر روی سطح دندان نصب خواهد شد. از انله نیز به عنوان روکش مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند سطح دندان را به خوبی بپوشاند. این مواد از جنس رزین کامپوزیت هستند و مقاومت خوبی داشته و با استفاده از چسب دندان به دندان هایتان می چسبند. استفاده کردن از اینله و انله مزایای بسیاری خواهد داشت که از جمله مزایای آن می توان به استحکام بخشیدن به دندان و همچنین جلوگیری از پوسیده شدن دوباره آن اشاره نمود. همچنیدن اینله و انله به گونه ای جلوه خواهند کرد که انگار دندان های خودتان بر روی لثه هایتان قرار گرفته است.

بلیچینگ از جمله خدمات دندانپزشکی زیبایی

یکی دیگر از خدماتی که در دندانپزشکی زیبایی ارائه می شود را می توان بلیچینگ دانست که منظور از آن سفید کردن دندان ها می باشد. بی شک سفید بودن دندان ها سبب زیبایی بی نظیری خواهد شد و به همین دلیل میزان تقاضا برای آن بسیار بالاست. همچنین بلیچینگ می تواند تمامی لکه های دندان هایتان را نیز برطرف نموده و دندان هایی شفاف و صاف برایتان به ارمغان آورد. دلایل تغییر رنگ دندان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که برخی از این دلایل ممکن است ارثی و برخی از آنها بر اثر استفاده از دخانیات، سیگار و چای خواهد بود. بهترین عمل بلیچینگ زمانی صورت می پذیرد که دندانپزشک یک قالب از دندان های شما تهیه کرده و آزمایش های خود را بر روی آن انجام دهد. پس از آن پزشک پی خواهد برد که چه مقدار ماده سفید کننده برای دندان ها مورد نیاز خواهد بود. بلیچینگ را می توانید در خانه نیز انجام دهید که انجام این عمل در خانه حدود 2 الی 4 هفته زمان بر خواهد بود. جهت سپردن این کار به دندانپزشک نیز باید چند به به مطب مراجعه نمایید که تعداد جلسات بستگی به میزان تغییر رنگ دندان هایتان خواهد داشت.

ونیز از خدمات زیبایی دندان

ونیر از جمله خدمات دندانپزشکی زیبای

یکی دیگر از خدماتی که در دندانپزشکی برای زیبایی ارائه می شود را می توان ونیر دانست که این عمل به منظور از بین بردن ترک های روی دندان ها صورت می پذیرد. طی این عمل ماده ای به صورت بسیار نازک بر روی دندان ها کشیده می شود و توانایی رفع تمامی ترک ها و همچنین شکستگی را خواهد داشت. ونیر به دو جنس کامپوزیت وپرسلین در دسترس می باشد که در ابتدا مایع بوده و سپس به یک ماده جامد بسیار سخت تبدیل خواهد شد. ماده ونیر قدرت چسبیدن به دندان بسیار بالایی داشته و به همین دلیل در صنعت دندانپزشکی به وفور از آن استفاده می شود. دندانپزشک می تواند شکل دلخواه را به ماده بدهد و جهت ونیر کاری باید به یک دندانپزشک حرفه ای مراجعه نمایید. پس از اینکه ونیر بر روی دندان هایتان قرار داده شده آن را به وسیله اشعه مخصوص محکم می نمایند. ونیر لمینت و یا سرامیکی نوعی از ونیر ها هستند که این مواد حالتی پوسته ای دارند و جهت استفاده از آن چند جلسه باید به دندانپزشک مراجعه نمایید اما جهت استفاده از ونیر کامپوزیت یک جلسه کافی خواهد بود.

ارتودنسی از جمله خدمات دندانپزشکی زیبایی

صاف بودن دندان ها می تواند نقش اساسی بر زیبایی چهره فرد و همچنین لبخند وی داشته باشد که به همین منظور یکی از مهمترین خدمات دندانپزشکی زیبایی را می توان ارتودنسی دانست که با استفاده از این عمل می توانید دندان هایی صاف و بدون هیچگونه خم بودن داشته باشید. شاید شاهد بوده باشید که دندان های برخی از افراد به وسیله میله های ظریف آهنی به یکدیگر متصل شده اند. این میله ها به مرور زمان سبب صاف شدن دندان ها شده و در نهایت دندان هایتان را به صورت کاملا صاف در خواهند آود. اما انجام این کار را باید به یک پزشک ماهر بسپارید تا از درست انجام شدن کارها اطمینان داشته و شاهد زیبایی بیش از پیش خود باشید. ارتودنسی نیازمند داشتن دقت فراوان می باشد و هرگونه اشتباه در انجام کار ممکن است خسارات جبران ناپذیری داشته باشد.

ایمپلنت از جمله خدمات دندانپزشکی زیبایی
یکی دیگر از بهترین راه های زیبایی بخشیدن به دندان را می توان ایمپلنت دانست. بسیاری دندان هایی دارند که حتی امکان پر شدن نیز ندارند و بهترین راه جهت داشتن دندان های زیبا را می توان ایمپلنت دانست. ایمپلنت برای فک هایی مناسب خواهد بود که دندان از دست داده اند و این دندان ها به صورت ثابت به محل نصب می شوند. پایه دندان ایمپلنت از پیچ تیتانیومی بوده و این پیچ به فک فرد بسته می شود. باید بدانید که دندان ایمپلنت شده کاملا مشابه دندان معمولی بوده و هیچگونه تفاوتی بین دندان ایمپلنت و طبیعی شاهد نخواهید بود. توجه داشته باشید که ایمپلنت دائمی بوده و می توانید به مدت طولانی و مادام العمر از آن مانند دندان های خود استفاده نمایید. در هنگام ایمپلنت باید به مواردی توجه داشته باشید که از جمله این موارد می توان به رعایت کردن بهداشت دندان اشاره نمود. چرا که باید بهداشت دندان شما به گونه ای باشد که هیچگونه مشکلی برای لثه ها ایجاد نشود.

برای دریافت خدماتن زیبایی دندان به وب سایت کلینیک سیمادنت مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.