ارتودنسی دندان یکی از روش ها برای مرتب کردن دندان

۶۲۹ بازديد

روش های مختلف مرتب کردن دندان

دهان و دندان به عنوان یکی از مهمترین اعضای بدن افراد محسوب می شود. لذا این قسمت از بدن هم برای کسب انرژی و هم برای زیبایی افراد بسیار تاثیرگذار می باشد. روش های مختلف مرتب کردن دندان، نمونه های متفاوتی دارد که افراد می توانند با استفاده از آن به بهترین شکل ممکن دهان و دندان خود را زیبا نمایند. از روش های متفاوتی که افراد می توانند برای مرتب کردن دندان خود استفاده کنند، می توان به ارتودنسی، ایمپلنت، تاج گذاری دندان، سفید کردن، میناکاری و... اشاره کرد که همه این ها بر روی اصلاح طرح لبخند تاثیر می گذارند.. ما در این مطلب قصد داریم تا بخش های گفته شده را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم و افرادی که به سلامت دندان و زیبایی آن توجه دارند را راهنمایی نماییم. چنانچه شما نیز قصد دارید تا با استفاده از روش های مختلف نسبت به مرتب کردن دندان خود اقدام کنید، متن ما را تا پایان همراهی نمایید.

اینله و اونله از روش های مرتب کردن دندان

در دندانپزشکی زیبایی خدمات مختلفی ارائه می شود که یکی از این خدمات را می توان اینله و انله دانست که طی آن می توانید زیبایی ظاهری دندان های خود را تضمین نمایید. اینله و انله به معنای پرکردن غیر مستقیم نیز شناخته می شود و در آزمایشگاه ساخته می شود. اینله و انله زمانی بکار می روند که دندان هایتان به صورت خفیف پوسیده شده و یا اینکه امکان پرشدن به دلیل ساختار نامناسب ندارند. اینله هیچگونه ضرری نداشته و بدون آسیب به نوک دندان بر روی سطح دندان نصب خواهد شد.

از انله نیز به عنوان روکش مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند سطح دندان را به خوبی بپوشاند. این مواد از جنس رزین کامپوزیت هستند و مقاومت خوبی داشته و با استفاده از چسب دندان به دندان هایتان می چسبند. استفاده کردن از اینله و انله مزایای بسیاری خواهد داشت که از جمله مزایای آن می توان به استحکام بخشیدن به دندان و همچنین جلوگیری از پوسیده شدن دوباره آن اشاره نمود. همچنیدن اینله و انله به گونه ای جلوه خواهند کرد که انگار دندان های خودتان بر روی لثه هایتان قرار گرفته است.

ونیز از روش های مرتب کردن دندان

یکی دیگر از خدماتی که در دندانپزشکی برای زیبایی ارائه می شود را می توان ونیر دانست که این عمل به منظور از بین بردن ترک های روی دندان ها صورت می پذیرد. طی این عمل ماده ای به صورت بسیار نازک بر روی دندان ها کشیده می شود و توانایی رفع تمامی ترک ها و همچنین شکستگی را خواهد داشت. ونیر به دو جنس کامپوزیت وپرسلین در دسترس می باشد که در ابتدا مایع بوده و سپس به یک ماده جامد بسیار سخت تبدیل خواهد شد. ماده ونیر قدرت چسبیدن به دندان بسیار بالایی داشته و به همین دلیل در صنعت دندانپزشکی به وفور از آن استفاده می شود. دندانپزشک می تواند شکل دلخواه را به ماده بدهد و جهت ونیر کاری باید به یک دندانپزشک حرفه ای مراجعه نمایید. پس از اینکه ونیر بر روی دندان هایتان قرار داده شده آن را به وسیله اشعه مخصوص محکم می نمایند. ونیر لمینت و یا سرامیکی نوعی از ونیر ها هستند که این مواد حالتی پوسته ای دارند و جهت استفاده از آن چند جلسه باید به دندانپزشک مراجعه نمایید اما جهت استفاده از ونیر کامپوزیت یک جلسه کافی خواهد بود.

ایمپلنت دندان

یکی از بهترین روش های درمانی برای افرادی است که دندان خود را از دست می دهند. در این روش دندان های مصنوعی با استفاده از یک ایمپلنت که یک استوانه ای تیتانیومی است در دهان قرار می گیرند. در واقع ایمپلنت نقش ریشه را دارد که در قسمت ریشه دندان متصل به استخوان قرار می گیرد و بر روی آن یک روکش مانند یک دندان گذاشته می شود. زمان لازم برای درمان دندان ها برای فک های پایین در حدود 3 ماه و برای دندان های فک بالا در حدود 5 ماه می باشد.
از ویژگی های این شیوه درمانی می توان به
درصد موفقیت آمیز بودن درمان در حدود 97 درصد
موفقیت در شاخص های بهداشت دهان و دندان در درمان با این روش
عدم آسیب زدن به دندان های مجاور
از ویژگی های دیگر این روش می توان به حفظ زیبایی ظاهر دهان و دندان نیز اشاره نمود.
احساس راحتی عضلات جونده
تثبیت و نگهداری استخوان باقی مانده

روکش دندان

یکی دیگر از روش های دندانپزشکی زیبایی روکش دندان است که می تواند کاربردها و دلایل مختلفی داشته باشد. این درمان زیبایی مانند لمینت برای اصلاح رنگ و شکل دندان ها نیز به کار گرفته می شود. از کاربردهای دیگر این روش دندانپزشکی زیبایی می توان گفت:
حل مشکلات شدیدتر که نمی توان با لمینت به آنها پاسخ داد.
روکش دندان می تواند جایگزین قسمت رویی دندان شود که با توجه به جنسی که می تواند داشته باشد، طول عمری در حدود 8 تا 10 سال داشته باشد.
زیبایی قسمت رویی دندان های آسیب دیده
در روکش دندان، بخش های زیادی از دندان تراشیده می شود تا فضای مناسبی برای قرار گرفتن روکش دندان ایجاد شود. قبل از این کار برای اطمینان اکثر دندانپزشکان اقدام به عصب کشی دندان مورد نظر می کنند تا پس از قرار دادن روکش، دیگر دندان به طور کامل حفظ شود. امروزه برای جایگزین کردن دندان هایی که شکسته اند و ترک برداشته اند می توان از این روش درمانی استفاده نمود.

ارتودنسی دندان برای مرتب کردن دندان

روش درمان ارتودنسی دندان، در واقع برای
صاف کردن دندان ها
زیباتر کردن ظاهر و کارکرد دندان ها
می باشد که می تواند سبب سلامتی طولانی مدت دندان، لثه و فک شود. این درمان دوره درمانی طولانی دارد که برای وارد کردن کمی فشار در طول این دوره برای رسیدن دندان ها به یک حالت پایدار و همیشگی استفاده می شود. از جمله علل درمان دندان ها با ارتودنسی می توان گفت:
صاف نمودن دندان ها: ارتودنسی بهترین روش برای صاف و منظم نمودن دندان های ترک خورده و درهم است که آنها را به بهترین حالت خود برمی گرداند.
جلوگیری از خراب شدن دندان های دیگر: اگر دندان هایی که حالت منظم و صاف خود را از دست داده اند را به حال خود رها کنیم، این دندان ها به علت حالت بدی که دارند و فشاری که بر سایر دندان وارد می کنند، هم خودشان طول عمر کمتری دارند و هم سبب تخریب سایر دندان ها می شوند.
زیبایی دندان ها

از روش های درمانی در ارتودنسی می توان به مدل های زیر اشاره نمود:
سیم کشی متحرک
سیم کشی دائم
سیم کشی اساسی
براکت های ثابت
سیم کشی مخفی
هدگیر
ارتودنسی سرامیکی
ارتودنسی زبانی
ارتودنسی اینویزیلاین

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.