معرفی چند نکته اساسی در لمینت دندان

۶۷۰ بازديد

خدمات زیبایی دندان در کلینیک دندان پزشکی

دندانپزشکی زیبایی یکی از زیرشاخه های علم دندان پزشکی است که در طول 50 سال گذشته با پیشرفت علم و به وجود آمدن راه های درمانی و زیبایی موثرتر در حوزه دهان و دندان، موجب استقبال مردم به استفاده از این علم دندانپزشکی برای زیباتر کردن دهان و دندان های خود شده است. در این مقاله با معرفی دندانپزشکی زیبایی به عنوان شاخه ای از دندانپزشکی که شامل مجموعه ای از روش های درمانی و زیبایی می شود و همچنین در مورد این روش ها و کارایی هر یک از آنها مطالبی را بیان می کنیم.
از جمله خدمات تخصصی زیبایی دندانپزشکی ها عبارتند از:
اصلاح طرح لبخند
لمینت
ارتودنسی
جراحی فک و صورت
پروتز
سفید کردن دندان ها
جرمگیری
بریچینگ
و..

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند برای افزایش زیبایی در ظاهر دندان هایی که به علت
پوسیدگی و پریودنتیت
آسیب دیدن لثه ها
ضربه دیدن دندان ها
رشد نامنظم و نامرتب دندان ها
ظاهر زیبایی خود را از دست داده اند در قالب یک مجموعه از روش های درمانی از جمله کامپوزیت دندان، ارتودنسی، سفید کردن دندان، بلیچینگ دندان ها و روکش دندان به وجود آمده است. از روش های طبیعی برای این کار می توان به :
مسواک زدن
مراجعه به دندانپزشک
ترک سیگار
کاهش مصرف مواد غذایی مخرب ظاهر دندان ها مانند چای، قهوه و ...
کاهش مصرف مواد اسیدی

ارتودنسی از جمله خدمات دندانپزشکی زیبایی

صاف بودن دندان ها می تواند نقش اساسی بر زیبایی چهره فرد و همچنین لبخند وی داشته باشد که به همین منظور یکی از مهمترین خدمات دندانپزشکی زیبایی را می توان ارتودنسی دانست که با استفاده از این عمل می توانید دندان هایی صاف و بدون هیچگونه خم بودن داشته باشید. شاید شاهد بوده باشید که دندان های برخی از افراد به وسیله میله های ظریف آهنی به یکدیگر متصل شده اند. این میله ها به مرور زمان سبب صاف شدن دندان ها شده و در نهایت دندان هایتان را به صورت کاملا صاف در خواهند آود. اما انجام این کار را باید به یک پزشک ماهر بسپارید تا از درست انجام شدن کارها اطمینان داشته و شاهد زیبایی بیش از پیش خود باشید. ارتودنسی نیازمند داشتن دقت فراوان می باشد و هرگونه اشتباه در انجام کار ممکن است خسارات جبران ناپذیری داشته باشد.

 

سفید کردن دندان

جرم گیری و سفید کردن دندان همواره جزو یکی از روش های مرتب کردن دندان ها می باشد. مرتب کردن انواع دندان ها کارهای مختلفی دارد که استفاده از پارامتر سفیدی در تمامی بخش های آن ها ثابت می باشد. به طور مثال افرادی که به عمل تاجگذاری ایمپلنت و یا روش های دیگر اقدام می کنند، باید سفیدی دندان خود را رعایت کنند. سفیدی دندان افراد با استفاده از روش های جرم گیری و برچسب گذاری هایی که بر روی دندان انجام می شود، می تواند صورت بگیرد. این روش نیز به عنوان یکی از بهترین روش های ایجاد طرح لبخند مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد می باشند که با استفاده از این روش، می توانند، بهترین و زیباترین دندان را برای خود به همراه آورند. توصیه ما به افرادی که قصد دارند در مجالس و مجامع عمومی حاضر شوند این است که با استفاده از این روش نسبت به زیبایی دهان و دندان خود اقدام نمایند.

ایمپلنت دندان

یکی از بهترین روش های درمانی برای افرادی است که دندان خود را از دست می دهند. در این روش دندان های مصنوعی با استفاده از یک ایمپلنت که یک استوانه ای تیتانیومی است در دهان قرار می گیرند. در واقع ایمپلنت نقش ریشه را دارد که در قسمت ریشه دندان متصل به استخوان قرار می گیرد و بر روی آن یک روکش مانند یک دندان گذاشته می شود. زمان لازم برای درمان دندان ها برای فک های پایین در حدود 3 ماه و برای دندان های فک بالا در حدود 5 ماه می باشد.
از ویژگی های این شیوه درمانی می توان به
درصد موفقیت آمیز بودن درمان در حدود 97 درصد
موفقیت در شاخص های بهداشت دهان و دندان در درمان با این روش
عدم آسیب زدن به دندان های مجاور
از ویژگی های دیگر این روش می توان به حفظ زیبایی ظاهر دهان و دندان نیز اشاره نمود.
احساس راحتی عضلات جونده
تثبیت و نگهداری استخوان باقی مانده

بلیچینگ از جمله خدمات دندانپزشکی زیبایی

یکی دیگر از خدماتی که در دندانپزشکی زیبایی ارائه می شود را می توان بلیچینگ دانست که منظور از آن سفید کردن دندان ها می باشد. بی شک سفید بودن دندان ها سبب زیبایی بی نظیری خواهد شد و به همین دلیل میزان تقاضا برای آن بسیار بالاست. همچنین بلیچینگ می تواند تمامی لکه های دندان هایتان را نیز برطرف نموده و دندان هایی شفاف و صاف برایتان به ارمغان آورد. دلایل تغییر رنگ دندان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که برخی از این دلایل ممکن است ارثی و برخی از آنها بر اثر استفاده از دخانیات، سیگار و چای خواهد بود. بهترین عمل بلیچینگ زمانی صورت می پذیرد که دندانپزشک یک قالب از دندان های شما تهیه کرده و آزمایش های خود را بر روی آن انجام دهد. پس از آن پزشک پی خواهد برد که چه مقدار ماده سفید کننده برای دندان ها مورد نیاز خواهد بود. بلیچینگ را می توانید در خانه نیز انجام دهید که انجام این عمل در خانه حدود 2 الی 4 هفته زمان بر خواهد بود. جهت سپردن این کار به دندانپزشک نیز باید چند به به مطب مراجعه نمایید که تعداد جلسات بستگی به میزان تغییر رنگ دندان هایتان خواهد داشت.

لمنیت

لمینت دندان یکی از روش ها برای زیباسازی دندانپزشکی زیبایی است که از ماده ای با ترکیب چند لایه نازک سرامیکی ساخته شده است و بر روی سطح جلوی دندان نصب می شود. لمینت دندان می تواند شکل، اندازه، رنگ و طول متفاوتی متناسب با دندان های شما داشته باشد و به صورت یک لایه چسبناک تولید می شود. برای انجام این روش دندانپزشکی زیبایی ضروری است تا از سالم بودن و مناسب بودن دندان با آزمایش هایی که انجام می دهد اطمینان حاصل کند وگرنه می تواند از سایر روش های دندانپزشکی زیبایی مانند ونیز کامپوزیت، ارتودنسی و سفید کردن استفاده نماید.
از مزیت های این شیوه درمانی می توان به:
مقاومت بالا در برابر لکه و مواد مضر دندان با توجه به جنس لمینت
سفید کردن انواع دندان ها که با این روش دندانپزشکی زیبایی می توان حتی تیره ترین دندان ها را نیز سفید جلوه داد.
می توان برای مشکلاتی مانند دندان های کج با فواصل کم نیز از این روش دندانپزشکی زیبایی استفاده نمود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.