هزینه های ترمیم زیبایی دندان در ایمپلنت

۶۸۵ بازديد

انواع روش های اصلاح طرح لبخند

منظور از اصلاح طرح لبخند، رفع مشکلات ظاهری دندان های شما می باشد. از این عیوب می توان به وجود لکه های زرد، نامنظمی ها، هم سایز نبودن دندان ها و رنگ کدر آن ها اشاره نمود. روش های مختلفی برای زیبا سازی دندان های شما وجود دارد که هر یک معایب و مزایای به خصوص خود را داشته و از آن مهم تر، هر کدام متناسب با روش های انجام خود، هزینه های متفاوتی نیز خواهند داشت. از انواع روش ها میتوان به ارتودنسی، لمینت و یا ایمپلنت اشاره نمود. انتخاب هر کدام از این سه روش بستگی به شرایط دندان ها، سن شخص، علاقه مندی خود فرد، هزینه ی در نظر گرفته شده توسط شخص و از همه مهم تر تشخیص دندان پزشک دارد. گاهی نیاز است تا برای اصلاح طرح لبخند از دو روش به طور همزمان استفاده شود تا شما به نتیجه ی دلخواه خود دست پیدا نمایید.

هزینه دندان پزشک زیبایی

هزینه خدمات دندانپزشکی زیبایی به چه عواملی بستگی دارد ؟

هزینه ی خدمات دندانپزشکی زیبایی متغیر می باشد چرا که فاکتور های متعددی در آن نقش خواهند داشت.
1_ انتخاب کلینیک: قطعا امکانات، تجهیزات و پرسنل حاذق از مهم ترین مواردی هستند که می توانند به یک کلینیک اعتبار ببخشند و در تعیین هزینه خدمات دندانپزشکی زیبایی تاثیر گذار باشند.
2_ متریال: یکی از مهم ترین موارد در کار های دندان پزشکی، مربوط به موادی می باشد که در دندان استفاده می شود قطعا مواد با کیفیت و درجه یک با قدرت ماندگاری خوب از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشد.
3_ شرایط فرد: گاهی برای اصلاح دندان ها باید از دو روش و یا بیشتر استفاده نمود. برای مثال دندان های سفید زمانی زیبایی خواهند داشت که منظم باشند پس گاها نیاز است تا فرد ابتدا ارتودنسی کرده و دندان ها را هم ردیف کرده بعد کارهای دیگر از جمله سفید کردن انجام شود.
این سه مورد که در بالا به آنها اشاره شد، از فاکتور های مهمی می باشند که در هزینه خدمات دندانپزشکی زیبایی نقش داشته اند.

هزینه های ترمیم زیبایی دندان

هزینه های لمینت کامپوزیتی به عوامل مختلفی مانند کیفیت، جنس و حجم کامپوزیت بستگی دارد و استفاده از کامپوزیت های مرغوب تر و با کیفیت تر احتیاج به هزینه بیشتری دارد. میزان تخریب شدگی دندان مانند پریدگی های جزئی، شکستگی ها و بهم ریختگی های دندانی از عوامل تاثیرگذار دیگر در تفاوت قیمت ها می باشد. با اینکه مراجعه به دندانپزشک ماهر و مجرب احتیاج به هزینه های بیشتری دارد، اما باید در نظر داشت مهارت و تجربه دندانپزشک در انجام یک لمینت موفق بسیار موثر است و احتیاج شما به جلسات مختلف و طولانی را در یک جلسه برآورده می سازد.

تعداد دندان های کاندید شده به منظور لمینت از عوامل موثر دیگر در تخمین هزینه های ترمیم زیبایی دندان است و با توجه به موارد نام برده لمینت های کامپوزیتی هزینه ای از چند صد هزار تومان تا چند میلیون خواهند داشت. ساخت لمینت های کامپوزیتی با استفاده از مواد و تجهیزات داخلی انجام می شود و احتیاج به زمان بسیار زیادی ندارد. این لمینت های آماده شده طی یک جلسه بر روی دندان ها نصب شده و به همین خاطر هزینه های ترمیم زیبایی دندان با لمینت های کامپوزیتی نصف هزینه های ترمیم زیبایی دندان با لمینت های سرامیکی می باشد. در برآورد کلی می توان گفت قیمت لمینت کامپوزیتی در هر دندان بین 700.000 تومان تا 2.000.000 تومان می باشد.

هزینه کاشت  دندان

هزینه های ترمیم زیبایی دندان با لمینت های سرامیکی


انجام لمینت های سرامیکی به دلیل جنس و مراحل آماده سازی آنها گرانتر است و احتیاج به تعداد جلسات درمانی بیشتر از دیگر دلایل افزایش هزینه در این نوع اصلاح لبخند می باشد. لمینت های سرامیکی دارای مقاومت بیشتری هستند و ایستادگی بیشتری در برابر تغییر رنگ و عوامل مخرب خواهد داشت. هزینه های ترمیم زیبایی دندان در لمینت های سرامیکی نیز به عوامل متفاوتی وابسته است و در اکثر مواقع پرداخت این هزینه ها بر عهده شخص می باشد و به وسیله بیمه ها پرداخت نمی گردد. افزایش قیمت در لمینت های سرامیکی به دلیل ماندگاری بسیار بالای آنها به مدت 10 تا 15 سال است و هزینه لمینت سرامیکی هر دندان 3.000.000 تومان تخمین زده شده است.

هزینه های جانبی ترمیم زیبایی دندان

هزینه های جانبی اصلاح لبخند نیز جزئی از هزینه های اصلاح و ترمیم زیبایی دندان می باشد و بخش اعظم آن مربوط به هزینه های ترمیمی است که احتیاج به همان تعداد جلسات اولیه دارد و هزینه ای تقریبا برابر با جلسات اولیه خواهد داشت. هزینه تجهیزات مورد استفاده، پزشک متخصص و عکس برداری های چند مرحله ای از جمله هزینه های جانبی این عمل ترمیمی به شمار می آید. هیچکدام از بیمه های درمانی هزینه های مربوط به لمینت را به منظور عمل ترمیمی و یا زیبایی تقبل ننموده و تنها در صورت تشخیص این اقدام به عنوان عمل کمک کننده به سلامتی توسط دندانپزشک، بخش بسیار کمی از هزینه ها توسط شرکت های بیمه پرداخت خواهد شد.

هزینه های ترمیم زیبایی دندان در ایمپلنت

توجه داشته باشید ایمپلنت جراحی چند مرحله ای است که به دو شکل توسط یک پزشک و یا چندین دندانپزشک در تخصص های مختلف انجام می گیرد. یکی از عوامل تعیین کننده سقف و تخمین قیمت ها، استفاده از این روش توسط یک یا چند پزشک متخصص می باشد. تبحر و مهارت دندانپزشک معالج تاثیر بسیار زیادی در برآورد هزینه های ترمیم زیبایی دندان در این عمل ترمیمی دارد. عمل ترمیمی ایمپلنت در قراردادهای بیمه ای نیست و پرداخت هزینه های آن در اکثر مواقع به عهده شخص می باشد. استفاده از روش های مختلف قالب گیری و روکش در عمل ایمپلنت فاکتور مهمی در تخمین هزینه های ترمیم زیبایی دندان ذر این روش است و توسط دندانپزشک متخصص پروتز مشخص می گردد.

تهیه پروتز از برخی برندهای تولید کننده مشهور و صاحب نام، احتیاج به پرداخت هزینه های بسیار زیادی داشته و تعدادی از این شرکت ها به عنوان ضمانت، انجام مجدد درمان پس از شکست در خط اول درمان را به عهده می گیرند. برخی برندهای شرکت تولید کننده پروتزهای دندانی در کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، سوئیس و سوئد بسیار گران قیمت است و تهیه آنها احتیاج به پرداخت هزینه های بسیار زیادی خواهد داشت.

هزینه ایمپلنت

هزینه های جانبی ایمپلنت

هزینه های ناشی از اقدامات قبلی مانند مشاوره دندانپزشک، عکسبرداری های اشعه ایکس، داروهای مورد استفاده و درمان مجدد در صورت ناموفق بودن درمان اولیه نیز در برآورد هزینه های کامل این جراحی ترمیمی موثر می باشند. توصیه می شود به منظور صرفه جویی در هزینه ها از پروتزهای نامعتبر ارزان قیمت و مراکز ناشناخته و تجهیزات و لوازم نامرغوب و بی کیفیت استفاده ننمایید، زیرا تمامی موارد ذکر شده در نتیجه مورد نظر شما تاثیر سوء داشته و مشکلات بسیار زیادی برای شما ایجاد خواهد نمود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.